Storumans kommun gör varje år inköp för cirka 170 miljoner kronor. Våra inköp innefattar varor, tjänster och entreprenader inom en mängd branscher i små och stora volymer.
Kommunen upphandlar inom alla olika verksamhetsområden som till exempel fastigheter, teknisk verksamhet, skola och vård. Vi köper allt från kontorsmaterial, sjukvårdsmaterial och leasingfordon till snöröjning och avfallshämtning. Det är inte bara stora företag som levererar till kommunen, även mindre leverantörer och egenföretagare har avtal med oss.
För dig som företagare finns det stora affärsmöjligheter som leverantör till offentlig sektor. Genom att öka din kompetens inom offentlig upphandling, ökar du möjligheterna för ditt företag att växa.
Upphandling
För oss är det viktigt att skapa konkurrens och ge alla en chans att vara med och leverera till oss. Ett sätt är att alla pågående upphandlingar presenteras via Internet, där du själv kan välja att hämta anbudsinbjudan för den upphandling som intresserar dig. Följ bara instruktionerna. Du blir registrerad på den aktuella upphandlingen och får automatiskt information om eventuella uppdateringar och ändringar. Du kan prenumerera på samtliga upphandlingar från Storumans kommun via www.opic.com
Upphandlingar i Storumans kommun (länk öppnas i nytt fönster)
Elektroniska anbud
Vi uppmanar dig som är anbudslämnare att lämna in anbud elektroniskt (e-anbud). Mer information om e-anbud finns i respektive förfrågningsunderlag.
Checklista offentlig upphandling
Organisationen Företagarna har tagit fram en bra checklista med saker att tänka på när du som företagare ska lägga anbud. Vi har kompletterat den listan med information som vi tycker är extra viktigt att trycka på samt anpassat telefonnummer till just oss i Storumans kommun. Läs listan innan du lämnar anbud och kom ihåg att kontakta oss för frågor eller mer information.
Checklista offentlig upphandling
Upphandlingsansvarig på Storumans kommun
Anton Stenvall
0951-140 79
072 525 76 05
anton.stenvall@storuman.se